Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019

Ποιος μπορεί να κάνει σωστά τη δουλειά;


Θεόφιλος Συχλετίδης


Την ημέρα 1433 του Μαδουριστάν ο Αλέξης Τσίπρας ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη για να ανακοινώσει ότι την άνοιξη του 2020 η πόλη θα έχει Μετρό.


 Η ανακοίνωση έγινε στον πρώτο ολοκληρωμένα κατασκευασμένο σταθμό στο κέντρο της πόλης, στο Σιντριβάνι. Τα όσα ακολούθησαν ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστικά καθώς στην κριτική περί… εγκαινίων ενός έργου που θα παραδοθεί σε περίπου 15 μήνες πρωτοστάτησαν πολιτικά πρόσωπα που είναι πολύ πιθανό να ελεγχθούν από τη δικαιοσύνη για τα… δώρα που έδινε η SIEMENS, μεταξύ 2003 και 2006, ώστε να παίρνει κρατικά συμβόλαια που αφορούσαν το Μετρό της Αθήνας.
Αρκετά διασκεδαστικές ήταν και οι τσιρίδες συγκεκριμένων δημοσιογράφων που το καλοκαίρι του 2015 τσίριζαν, πάλι, ότι οι Μαδουριστές… άρπαξαν από το ταμείο της Αττικό Μετρό εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, που προοριζόταν για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ώστε να πληρώσουν μισθούς και συντάξεις στον κομματικό τους στρατό και να κερδίζουν το δημοψήφισμα του Ιουλίου.

Πέρα από την πλάκα προέκυψε και ένα θέμα. Αν δει κανείς τους ρυθμούς εξέλιξης του έργου θα εντοπίσει εύκολα ότι χάθηκε μία τριετία. Και αυτό προκύπτει από τη σύγκριση των ρυθμών της τριετίας 2012 – 2014 και 2016 – 2018. Αν την τριετία 2012 – 2014 υπήρχαν οι ρυθμοί της τριετίας 2016 – 2018 τότε η Θεσσαλονίκη θα είχε Μετρό από την άνοιξη του 2017. Χρόνια χάθηκαν και το προηγούμενο διάστημα, υποτίθεται ότι η Θεσσαλονίκη θα είχε Μετρό από την άνοιξη του 2012, αλλά πιστεύω πως το σημαντικό σε αυτή τη φάση είναι να δούμε γιατί χάθηκε η τριετία 2012 – 2014 που τη χώρα την κυβερνούσαν μαζί οι… νόμιμοι ιδιοκτήτες της, οπότε όλοι οι… ικανοί πολιτικοί αυτού του τόπου είχαν μαζευτεί στο Μαξίμου και στα υπουργεία.

Σύμφωνα με την αφήγηση της Νέας Δημοκρατίας, που είναι και ο… νόμιμος ιδιοκτήτης του Μετρό Θεσσαλονίκης εξαιτίας της τρύπας του Κούβελα, η τριετία 2012 – 2014 χάθηκε γιατί ο Τσίπρας έβαλε το Τμήμα Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης να βγάλει στον δρόμο τους Μαδουριστές και να σταματήσουν το έργο υπερασπιζόμενοι κάτι αρχαία της… πλάκας που βρέθηκαν στον υπό κατασκευή σταθμό της Βενιζέλου.
Βέβαια από τη μία τα αρχαία της… πλάκας είναι ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά ευρήματα σε αστικό χώρο στην Ευρώπη και από την άλλη η αφήγηση της Νέας Δημοκρατίας δυσκολεύτηκε να περάσει ακόμα και στα Μέσα Ενημέρωσης που τα άρπαζαν γερά από το ΚΕΕΛΠΝΟ επί… νόμιμων ιδιοκτητών του υπουργείου Υγείας.

Τι συνέβη όμως και χάθηκε αυτή η τριετία; Είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση του Κώστα του Καραμανλή του Βούδα έχασε τη μάχη με τους… νταβατζίδες χωρίς ποτέ να τη δώσει. Και κάπως έτσι μετά το 2012 οι τεχνικές εταιρίες που είχαν/έχουν μερίδιο στην κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης εμφάνισαν πρόσθετες απαιτήσεις ύψους 1,1 δις ευρώ.
Αυτές οι πρόσθετες απαιτήσεις ήταν ο κύριος λόγος που το έργο χαντακώθηκε καθώς το 2013 δεν είμασταν στο 2003 ή στο 2006 που με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ μπορούσε ένα έργο των 300 εκατομμυρίων να κόστιζε τελικά 600 εκατομμύρια ευρώ.

Το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκόλλησε το 2016 και τρέχει τώρα για να ολοκληρωθεί σε 15 μήνες γιατί η κυβέρνηση των Μαδουριστών πήγε τις πρόσθετες απαιτήσεις στο διαιτητικό δικαστήριο το οποίο αποφάσισε ότι οι τεχνικές εταιρίες έχουν να παίρνουν 188 εκατομμύρια ευρώ και όχι 1,1 δις. Γιατί λοιπόν η κυβέρνηση των… νόμιμων ιδιοκτητών της χώρας δεν προσέφυγε νωρίτερα στο διαιτητικό δικαστήριο ώστε να ξεκολλήσει το έργο μία ώρα αρχύτερα; Προφανώς σε αυτή την ερώτηση μπορούν να δοθούν πολλές τεχνικού και νομικού τύπου απαντήσεις.
 Πιστεύω όμως πως η βασική απάντηση είναι πολιτική και έχει να κάνει με το ποιος μπορεί να κάνει σωστά τη δουλειά. Όταν ένας υπουργός ή μία ολόκληρη κυβέρνηση τρέμει το δελτίο ειδήσεων ενός ιδιωτικού τηλεοπτικού σταθμού στον οποίο με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είναι ιδιοκτήτης ένας μεγαλομέτοχος μίας τεχνικής εταιρίας, προφανώς και σωστή δουλειά δεν μπορεί να γίνει.
Και έτσι μπορεί και χρόνια να χαθούν και η ανεργία να πάει στο 28% και φτωχοί άνθρωποι να τιμωρούνται μόνο και μόνο για τη φτώχεια τους.      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου