Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Καρτέλ κατασκευαστών, ΝΔ και καναλιών!!!

Κ.Πουλακίδας
 
Το «καρτέλ» των κατασκευαστικών, της Ν.Δ. και των καναλιών αποκάλυψε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης χθες στη Βουλή. Παράλληλα, απέδειξε ότι η κυβέρνηση εξοικονόμησε 764.477.773 ευρώ από τη διαπραγμάτευση που έκανε και αφορούσε μόνο τους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες.
Ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε αναλυτικά στο κόστος κάθε αυτοκινητόδρομου:
1) Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65: 137.403.444 λιγότερα σε σχέση με το τι ζητούσαν κατασκευαστής και παραχωρησιούχος. Το κόστος έπεσε στα 67,5 εκατ. ευρώ από τα 203 εκατ. που ήθελαν. Επειδή δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, το συνολικό αίτημα κατασκευαστή και παραχωρησιούχου ήταν 203 εκατ. (τα 180 εκατ. για τον κατασκευαστή, τα 23 για τον παραχωρησιούχο). Τελικά, ο κατασκευαστής πήρε 60 εκατ. και ο παραχωρησιούχος 7,5 εκατ.
2) Ιονία Οδός: 230.240.276 ευρώ λιγότερα. Ο κατασκευαστής πήρε λιγότερα 164.422.135 ευρώ και ο παραχωρησιούχος 65.818.141 ευρώ λιγότερα. Το κόστος έπεσε στα 174 εκατ. ευρώ από τα 406 εκατ. Ο κατασκευαστής ζητούσε 317 εκατ. ευρώ, η τελική συμφωνία αποζημίωσης είναι 150 εκατ. ευρώ. Ο παραχωρησιούχος ζητούσε 89 εκατ. ευρώ και η τελική συμφωνία είναι 24 εκατ. ευρώ.
3) Μωρέας: 225 εκατ. λιγότερα από την αρχική σύμβαση Σουφλιά.
4) Ολυμπία Οδός (Πατρών - Πύργου): 171.834.053 λιγότερα. Οι κατασκευαστές ζητούσαν 297.220.000 γιατί δεν είχαν γίνει απαλλοτριώσεις, δεν είχαν λυθεί τα θέματα εκεί που τέμνεται ο σιδηρόδρομος και τα έργα του με τον αυτοκινητόδρομο. Τελικά πήραν 145.181.837 ευρώ, δηλαδή εξοικονομήθηκαν 152.038.163 ευρώ. Και ο παραχωρησιούχος από τα 89.558.540 ευρώ που ζητούσε, συμφώνησε στα 69.762.650. ευρώ, δηλαδή σε 19.795.890 λιγότερα.
 Οι 6 κατασκευαστικές "αδελφές"
Ωστόσο, για την Ολυμπία Οδό (που είχε αρχικό κόστος 2,1 δισ. ευρώ...) και για την Πατρών - Πύργου διαμαρτυρήθηκαν έξι εταιρείες (οι ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, J&P Άβαξ, Hochtief και Vinci και Αθηνά ΑΤΕ), η Ν.Δ. και τα κανάλια, έχοντας ένα κοινό αίτημα: να γίνει ένας διαγωνισμός. Αυτό διότι, όπως εξήγησε ο Χρ. Σπίρτζης, το ύψος του διαγωνισμού ήταν τέτοιο (ο προϋπολογισμός είναι κοντά στα 470 εκατ. ευρώ) «που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν μόνο οι ίδιες εταιρείες και μία-δύο ακόμη»!
«Η Ν.Δ. και βουλευτές τής αντιπολίτευσης ταυτίζονται και τάσσονται με τις απόψεις των εταιρειών που μετέχουν στην παραχώρηση Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα» κατήγγειλε ο υπουργός Υποδομών.
Ο Χρ. Σπίρτζης υπερασπίστηκε την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε στον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Πύργου, λέγοντας ότι «δεν πρόκειται για κατάτμηση» και ότι «στους διαγωνισμούς που έγιναν μέχρι τώρα συμμετείχαν πολύ περισσότερες εταιρείες», ενώ δόθηκαν μεγαλύτερες εκπτώσεις από το 32% που είχε δοθεί στην Ολυμπία Οδό. Συγκεκριμένα:
* Στον πρώτο διαγωνισμό μετείχαν 12 σχήματα. Ο μειοδότης, δηλαδή αυτός που έδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση, είχε 53%, ο δεύτερος είχε 47,99%, ο τρίτος 47,33%, ο τέταρτος 47,26%.
* Στον δεύτερο διαγωνισμό μετείχαν 13 σχήματα. Ο μειοδότης έδωσε 55,32% έκπτωση, το δεύτερο σχήμα 49,33%, το τρίτο 45,50%, το τέταρτο 43,11%.
* Στον τρίτο διαγωνισμό μετείχαν 13 εταιρείες. Ο μειοδότης έδωσε 57,45%, το δεύτερο σχήμα 48,39%, το τρίτο σχήμα 47,23%, το τέταρτο 46,40%.
 Τρία ερωτήματα
Ο Χρ. Σπίρτζης έκανε τρία ερωτήματα:
α) Υπάρχει κάποια σχέση των εργοληπτών που μετέχουν στην παραχώρηση της Ολυμπίας, με τα υπάρχοντα κανάλια; Δηλαδή, ο ΑΚΤΩΡ, η ΤΕΡΝΑ, η J&P, η Vinci, η Hochtief έχουν ή είχαν κάποτε κάποια σχέση με τους καναλάρχες;
β) Ποια τα πολιτικά κίνητρα της Ν.Δ., των βουλευτών που μας καταγγέλλουν μαζί με τις εταιρείες και τον ΣΚΑΪ;
γ) Οι μεγάλες εταιρείες και τα υπάρχοντα κανάλια είναι κλειστό κλαμπ προβληματισμού και διαλογισμού πολιτικής ανάλυσης που μετέχει η Ν.Δ. και ομογενοποιούνται στις θέσεις και τις κατηγορίες που μας κάνουν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου